ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΙΣΧΥΣ

Οι παρακάτω πίνακες περιλαμβάνουν τα κύρια οπλικά συστήματα που βρίσκονται σε υπηρεσία με την Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) και την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (Türk Hava Kuvvetleri: THK). Οι πίνακες όπλων αέρος-εδάφους και βομβών της ΤΗΚ δεν αντιπροσωπεύουν το πραγματικό απόθεμα αλλά εκτιμώμενα μεγέθη βάσει των αρχικών συμβάσεων προμηθειών. Συγκεντρωτικά:

  • η ΠΑ διαθέτει 233 Μαχητικά Αεροσκάφη, 4 Αερομεταφερόμενα Συστήματα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου, 23 Αεροσκάφη Τακτικών Μεταφορών, 22 Ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης, 8 Μονάδες Βολής Αντιαεροπορικών Συστημάτων Μεγάλου Βεληνεκούς και 25 Αντιαεροπορικά Συστήματα Μικρού Βεληνεκούς.
  • η THK διαθέτει 266 Μαχητικά Αεροσκάφη, 4 Αερομεταφερόμενα Συστήματα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου, 7 Αεροσκάφη Εναέριου Ανεφοδιασμού, 82 Αεροσκάφη Τακτικών Μεταφορών, 20 Ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης, 8 Αντιαεροπορικά Συστήματα Μέσου Βεληνεκούς και 78 Αντιαεροπορικά Συστήματα Μικρού Βεληνεκούς.

ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ

30 F-16C/D Block 52+ Adv, 55 F-16C/D Block 52+, 38 F-16C/D Block 50, 32 F-16C/D Block 30, 25 Mirage 2000-5Mk2, 18 Mirage 2000BGM/EGM, 34 F-4E PI2000

232

Τακτικά Μαχητικά

266

29 F-16C/D Block 50+ Adv, 169 F-16C/D Block40/50 (CCIP), 35 F-16C/D Block 30, 34 F-4EΤ/2020

H μείωση του αριθμού τακτικών μαχητικών της THK σε λιγότερα από 300 αποκρύπτει το σοβαρό ποιοτικό προβάδισμά τους σε σύγκριση με αυτά της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), η οποία αποτελεί τον πρωταρχικό παράγοντα αποτροπής και επίδειξης στρατιωτικής ισχύος μετά το 1974. Η ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των τουρκικών μαχητικών F-16C/D είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ομοιογενούς στόλου, με επιχειρησιακές δυνατότητες τις οποίες επιδεικνύει κατώτερος αριθμός ελληνικών μαχητικών. Η εκτεταμένη ομοιοτυπία του στόλου των F-16C/D της THK παρέχει αυταπόδεικτα οφέλη στους τομείς της εφοδιαστικής υποστήριξης και της εκπαίδευσης ενώ η πρόσβαση στους πηγαίους κώδικες του λογισμικού των συστημάτων πτήσης και ελέγχου πυρός εξασφαλίζει τη διαρκή δυνατότητα ολοκλήρωσης οπλικών και άλλων συστημάτων. Επίσης, η απαλλαγή από παλαιούς τύπους μαχητικών με αμελητέα επιχειρησιακή προσφορά επιτρέπει τη διάθεση πολύτιμων πόρων στην αξιοποίηση των σύγχρονων αεροσκαφών και την περαιτέρω επαύξηση των δυνατοτήτων τους, με την ενσωμάτωση σύγχρονου εξοπλισμού και όπλων. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο προγραμματισμό της, η ΤΗΚ αναμένεται να παροπλίσει 7 αεροσκάφη F-4E εντός του 2018, 7 το 2019 και τα τελευταία 20 το 2020 ενώ το πρώτος ζεύγος αεροσκαφών F-35A αναμένεται να παραληφθεί περί το 2019.

Από την πλευρά της, η ΠΑ επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στη διατήρηση υψηλών προτύπων στον τομέα της εκπαίδευσης και την υποστήριξη των σύγχρονων εκδόσεων των μαχητικών Mirage 2000-5 Mk2 και F-16C/D, με τα τελευταία να αποτελούν σήμερα το 66,5% του στόλου των τακτικών μαχητικών. Με δεδομένη την αδυναμία εκκίνησης του προγράμματος Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους, η διατήρηση της αεροπορικής ισορροπίας στο Αιγαίο μπορεί να προέλθει αποκλειστικά από την αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου F-16C/D που θα εξασφαλίσει την αύξηση της φονικότητας, της διαλειτουργικότητας και επιβιωσιμότητας των αεροσκαφών μέσω εγκατάστασης ραντάρ Ενεργού Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) και συστήματος ζεύξης δεδομένων Link-16. Στην περίπτωση αναβάθμισης των τριών νεότερων εκδόσεων F-16C/D, η ΠΑ θα διαθέτει 123 αναβαθμισμένα Block 50/52+/52+ Adv., στα οποία θα προστίθενται 25 Mirage 2000-5 Mk2, εξασφαλίζοντας υπέρτερες επιχειρησιακές ικανότητες έναντι των εχθρικών του ιδίου τύπου, αξιοποίηση των δυνατοτήτων εκτέλεσης δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων και ομογενοποίηση του στόλου.

ΟΠΛΑ ΑΕΡΟΣ-ΑΕΡΟΣ

130 AIM-120C-7, 153 AIM-120C-5, 190 AIM-120B AMRAAM, 300 MICA EM/IR

Βλήματα BVR

252 ΑΙΜ-120C-7, 350 AIM-120B AMRAAM

Ευρέως Πεδίου 350 AIM-2000 (IRIS-T) Ολικής όψης 165 AIM-9M, 300 AIM-9L/I-1, 347 AIM-9L/I, 400 AIM9Juli/I-1 Sidewinder, <300 Magic II

Βλήματα  WVR

Ευρέως Πεδίου 127 ΑΙΜ-9Χ Βlock I, 117 AIM-9X-2 Block II Sidewinder Ολικής όψης 500 AIM-9M, 640 AIM-9L/I, 310 AIM-9S Sidewinder

Η ΠΑ υπερέχει σαφώς της THK στον τομέα των βλημάτων αέρος-αέρος τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και στην αναλογία τους ανά αεροσκάφος, δεδομένου ότι 214 μαχητικά της διαθέτουν δυνατότητα βολής βλημάτων Πέραν Οπτικής Ακτίνας (BVR) ενεργού καθοδήγησης ραντάρ, έναντι 234 της THK, στα οποία δε συμπεριλαμβάνονται τα εκσυγχρονισμένα F-4ET/2020. Η υπεροχή αυτή όμως μετριάζεται εξ αιτίας της μαζικής εισαγωγής σε υπηρεσία του Διακλαδικού Συστήματος Υπόδειξης επί Κάσκας (JHMCS) των χειριστών των τουρκικών F-16C/D με το οποίο αξιοποιείται το βλήμα Εντός Οπτικής Ακτίνας (WVR) Ευρέως Πεδίου AIM-9X. Στην ΠΑ, ο συνδυασμός JHMCS και βλήματος WVR Ευρέως Πεδίου IRIS-T, που επιτρέπει εγκλωβισμό και κατάρριψη εχθρικών στόχων που πετούν με γωνιακή απόκλιση τουλάχιστον 90º από την πορεία του αεροσκάφους, περιορίζεται στα 85 αεροσκάφη των δύο τελευταίων εκδόσεων F-16C/D.

ΟΠΛΑ ΑΕΡΟΣ-ΕΔΑΦΟΥΣ

Μακρού Πλήγματος 90 SCALP-EG Αντι-Ραντάρ  84 AGM-88B HARM Block IIIA Αέρος-Επιφανείας 37 ΑΜ-39 Exocet

Βλήματα και Αεροχήματα

Μακρού Πλήγματος <98 Popeye-1, 48 AGM-84K SLAM-ER, SOM-A Αντι-Ραντάρ 95 AGM-88B HARM Block IIIA, 98 Harpy

201 ΑGM-65G2 Maverick, 40 AGM-154C JSOW, 70 AFDS

Όπλα αέρος-εδάφους

<143 ΑGM-65G2, <124 AGM-65G Maverick, 50 AGM-154A-1, 54 AGM-154C JSOW

LASER 250 GBU-50 Enhanced Paveway II, 198 GBU-24A/B Paveway III, 1.155 GBU-10/12/16 Paveway I/II GPS 100 GBU-31A JDAM EO 90 GBU-8/B HOBOS

Βόμβες καθοδήγησης

LASER 1.200 GBU-10/12 Paveway I/II GPS 200 GBU-31B(V)1/B, 200 GBU-38 JDAM, HGK-1 EO <200 GBU-8B HOBOS

Η ΤΗΚ προβαίνει σε μαζική απόκτηση όπλων χερσαίας προσβολής, ιδίως μακρού βεληνεκούς, προκειμένου να αναπληρώσει τα αποθέματα που μειώνονται δραστικά λόγω των εντατικών επιχειρήσεων στο Ιράκ και την Συρία, αλλά και να υπερβεί τους περιορισμούς που θέτουν οι προμηθεύτριες χώρες. Οι προμήθειες αφορούν κυρίως τους εγχώριας ανάπτυξης Πυραύλους Μεγάλου Βεληνεκούς (SOM) καθώς και συλλογές καθοδήγησης βομβών. Η ΠΑ διαθέτει προηγμένα όπλα, όπως το Αυτόνομο Συμβατικό Σύστημα Πλεύσης Μακράς Εμβέλειας – Γενικής Χρήσης (SCALP-EG) βεληνεκούς άνω των 500 χιλιομέτρων, το βλήμα Αέρος-Επιφανείας AM39 Exocet και το Αυτόνομο Σύστημα Διανομής Ελεύθερης πτήσης (AFDS). Παρ’ όλα αυτά, παρατηρείται εμφανής έλλειψη επαρκούς αριθμού σύγχρονων ατρακτιδίων ναυτιλίας/στόχευσης, σε σύγκριση με την τουρκική πλευρά.

ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ

ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ 17 Εναέρια Οχήματα
17 6 Heron, 11 Bayraktar TB2

Έχοντας αποκομίσει χρήσιμα διδάγματα από την πολυετή αξιοποίηση των Μη Επανδρωμένων Εναέριων Οχημάτων (UAV) ΠΗΓΑΣΟΣ II, η ΠΑ προσανατολίζεται στην απόκτηση σύγχρονων UAV Μέσου Ύψους Μεγάλης Αυτονομίας (MALE) για αποστολές Πληροφοριών, Επιτήρησης και Αναγνώρισης (ISR) επ΄ωφελεία και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Από την πλευρά της, η Τουρκία έχοντας επενδύσει συνολικά $792,5 εκατ. σε προμήθειες και εγχώρια ανάπτυξη UAV τη δεκαετία 2004-2014 αναμένεται να αντικαταστήσει σύντομα τα περιορισμένης διαθεσιμότητας Heron, ισραηλινής προέλευσης, με τα εγχώριας κατασκευής UAV ANKA-S ενώ αξιοποιεί επιχειρησιακά τα Bayraktar TB2. Η συντριπτική πλειοψηφία των UAV όλων των Κλάδων και Σωμάτων Ασφαλείας συγκεντρώνονται στη νεοσύστατη ενιαία 14η Κύρια Βάση Συστημάτων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών της ΤΗΚ στο Batman ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή ενιαίου επιχειρησιακού κέντρου για UAV στην Άγκυρα.

 6 Patriot PAC3, 2 S-300PMU1

8

Αντιαεροπορικά Συστήματα Μεγάλου Βεληνεκούς

2

MIM-14B Nike Hercules

Αντιαεροπορικά Συστήματα Μέσου Βεληνεκούς

8

MIM-23 HAWK ΧΧΙ (175 βλήματα, 8 AN/MPQ-64 Sentinel)
9 Crotale NG/GR, 4 TOR-M1, 12 ΒΕΛΟΣ (280 βλήματα)  25

Αντιαεροπορικά Συστήματα Μικρού Βεληνεκούς

78

Rapier B1X (840 βλήματα Mk2B, 38 Βlindfire II)
FIM-92Β/C Stinger

22

Φορητοί Εκτοξευτές

20

32 Zipkin KMS (4x Stinger), 108 FIM-92C Stinger
3D S-Ζώνης 1 AN/TPS-70, 2 HR-3000, 5 AR-327 Commander SL 3D L-Ζώνης 3 S-743D, 1 RAT-31DL 2D S-Zώνης 12 MPDR-90E, 3 AN/TPS-43E

27

Επίγεια Ραντάρ

29

3D S-Ζώνης 4 HR-3000, 3 AN/TPS-64, 3 RAT-31SL, 14 TRS-22XX, 3D L-Ζώνης 4 RAT-31DL, 1 AN/FPS-117
EMB-145H Erieye

4

Αερομεταφερόμενα Συστήματα Έγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου

4

E-7T

Οι δύο χώρες διαθέτουν πυκνό δίκτυο επίγειων ραντάρ 3D, ενταγμένο στο Επίγειο Περιβάλλον Αεράμυνας του NATO (NADGE), η Τουρκία όμως επιπρόσθετα έχει αναπτύξει ανεξάρτητο εθνικό δίκτυο στηριζόμενο σε 14 σύγχρονα ραντάρ 3D τύπου TRS-22XX και 18 σταθμούς C³. Το σύνολο των επίγειων ραντάρ είναι εξαιρετικά ευάλωτο σε περίπτωση ένοπλης σύγκρουσης, για το λόγο αυτό οι δύο πλευρές έχουν αποκτήσει Αερομεταφερόμενα Συστήματα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ). Τα τέσσερα Ε-7Τ (ή Β-737 MESA) της THK ενσωματώνουν τεχνολογία αιχμής και επιδεικνύουν επιδόσεις σημαντικά ανώτερες των EMB-145H, τα οποία πάντως καλύπτουν επαρκώς τις ελληνικές ανάγκες και έχουν αξιοποιηθεί πλήρως από την ΠΑ, η οποία επιπλέον έχει αποκομίσει εκτεταμένη εμπειρία από τη χρήση τους σε πραγματικές αποστολές, στο πλαίσιο της Επιχείρησης UNIFIED PROTECTOR του NATO. Αμφότερες οι Αεροπορίες διαθέτουν ολοκληρωμένα συστήματα C² ενώ σημαντικές εξελίξεις για το Εθνικό Σύστημα Αεράμυνας αποτελούν η μετεγκατάσταση του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) στις σύγχρονες υπογειοποιημένες εγκαταστάσεις του πρώην CAOC-7 στο Κουτσόχερο Λάρισας και η μετάπτωση σταθμών ραντάρ σε τηλεχειριζόμενους.

Το επίγειο δίκτυο αεράμυνας της ΠΑ στηρίζεται σε 6 πυροβολαρχίες προηγμένης έκδοσης Patriot PAC-3 (Patriot Advanced Capability), έκαστη με 6 εκτοξευτές MIM-104 ανά την Ελλάδα, και 2 πυροβολαρχίες S-300PMU1 (κατά ΝΑΤΟ: SA-20 Gargoyle) με συνολικά 8 εκτοξευτές και 39 βλήματα, στην Κρήτη. Η επαναπιστοποίηση των βλημάτων του τελευταίου και η αποκατάσταση της εφοδιαστικής του υποστήριξης αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την αποτελεσματική αξιοποίησή του, αρχικό βήμα της οποίας ήταν η επιτυχημένη πρώτη βολή του, μόλις στις 13 Δεκεμβρίου 2013. Εξίσου καίρια είναι η πλήρης διασύνδεσή του με το υπόλοιπο δίκτυο αεράμυνας της ΠΑ, ζήτημα το οποίο αποτελεί σημαντική παράμετρο για το πολύπαθο πρόγραμμα προμήθειας αντιαεροπορικού συστήματος μακρού βεληνεκούς T-LORAMIDS της THK, η οποία σήμερα στηρίζεται σε δύο συστοιχίες απαρχαιωμένων MIM-14 Nike Hercules και οκτώ συστοιχίες βλημάτων MIM-23 HAWK-XXI, τα οποία παρέχουν μεν αξιόλογες επιδόσεις αλλά σε διαφορετική κατηγορία βεληνεκούς και ύψους αναχαίτισης. Οι πρώτες βρίσκονται σε σταθερές θέσεις στα μικρασιατικά παράλια ενώ οι τελευταίες αναπτύσσονται περιμετρικά της Κωνσταντινούπολης και κατά μήκος των συνόρων με την Συρία.

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΣΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

15 C-130B/H Hercules

15

Αεροσκάφη Τακτικών Μεταφορών

34

5 A400M Atlas, 19 C-130B/E Hercules, 10 C-160T

C-27J Spartan

8

Αεροσκάφη Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας

50

CΝ-235M

Αεροσκάφη Εναέριου Ανεφοδιασμού

7

KC-135R

12 AS332C1 Super Puma, 10 AB205

22

Ελικόπτερα Έρευνας – Διάσωσης

20

AS532AL/UL Cougar

4 AB-212, 3 A-109 (MEDEVAC)

7

Ελικόπτερα Γενικής Χρήσης

11

UH-1H Huey

7 CL-415GR, 11 CL-215

18

Πυροσβεστικά

Οι απαιτήσεις των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων για πάσης φύσεως αερομεταφορές και αποστολές υποστήριξης είναι πολλαπλάσιες από αυτές της Ελλάδας αφενώς λόγω έκτασης της χώρας και αφετέρου λόγω επιχειρησιακών αναγκών και όγκου δυνάμεων. Πέραν της δυνατότητας εκτέλεσης αποστολών εναέριου ανεφοδιασμού καυσίμου με τα KC-135R Stratotanker, η ΤΗΚ απέκτησε πρόσφατα την επιχειρησιακή δυνατότητα εκτέλεσης αερομεταφορών στρατηγικής εμβέλειας με τα A400M Atlas, τα οποία έρχονται να συμπληρώσουν τα υπό εκσυγχρονισμό C-130B/E και τον ευμεγέθη στόλο των μεταγωγικών αεροσκαφών CN-235M, ορισμένα από τα οποία έχουν διαμορφωθεί για την κάλυψη ειδικών αναγκών, ενώ παροπλίζονται σταδιακά τα εναπομείναντα C-160T.

Στην Ελλάδα, ο αυξανόμενος όγκος αιτήσεων για αεροδιακομιδές και άλλες αποστολές κοινωνικού χαρακτήρα έχει προκαλέσει την υπέρμετρη καταπόνηση των αεροπορικών μέσων της ΠΑ με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται το κύριο επιχειρησιακό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ΠΑ αποκαθιστά τη διαθεσιμότητα των C-27J Spartan, τα οποία θα ανακουφίσουν το έργο των εκσυγχρονισμένων μεταγωγικών C-130B/H ενώ στις προτεραιότητές της συγκαταλέγεται η αντικατάσταση των ΑΒ-205 με νέα ελικοπτέρα Έρευνας και Διάσωσης (SAR), τομέα στον οποίο η Τουρκία επενδύει συστηματικά με απώτερο σκοπό την αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας και της Κύπρου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ

T-2E/C Buckeye

40

Προκεχωρημένης Εκπαίδευσης

68

T-38M

T-6A Texan II

 45

Βασικής Εκπαίδευσης

 40 KT-1T

Τ-41D

 18

Σταδίου Επιλογής

 60 35 SF260D, 25 T-41D

H προκεχωρημένη και επιχειρησιακή εκπαίδευση των χειριστών της THK διεξάγεται με εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη T-38M. Στο βασικό εκπαιδευτικό στάδιο, τα εγχώρια Hürkuş-B θα συμπληρώσουν τα ΚΤ-1Τ ενώ η προμήθεια 52 αεροσκαφών Super Mushshak από το Πακιστάν θα αντικαταστήσει στο σύνολό τους τα SF260D και Τ-41D. Οι αντίστοιχοι ρόλοι στην ΠΑ αναλαμβάνονται από τα T-2C/E Buckeye και τα σύγχρονα T-6A Texan, εκ των οποίων 25 έχουν δυνατότητα μεταφορά οπλισμού ενώ προωθείται η αντικατάσταση των απαρχαιωμένων Τ-41D από 12 νέα αεροσκάφη σταδίου επιλογής και προσομειωτή πτήσεων. Το επίπεδο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης των χειριστών της THK αναβαθμίζεται καθοριστικά χάρη στο Πεδίο Εκπαίδευσης και Δοκιμών Ηλεκτρονικού Πολέμου (EHTES) στην Αεροπορική Βάση Ικονίου και την εκτεταμένη χρήση ατρακτίδιων Οργανολογίας Ελιγμών Εναέριας Μάχης (ACMI) που επιτρέπουν την καταγραφή δεδομένων πτήσης, την προσομοίωση περιβάλλοντος ηλεκτρονικού πολέμου και την αξιολόγηση βολών με προφανή χρησιμότητα στην απενημέρωση της κάθε άσκησης.


ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η ΠΑ είναι οργανωμένη και εκπαιδεύεται κατά τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, τα οποία ακολουθεί εξάλλου στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της. Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) συντονίζει, κατευθύνει και ελέγχει το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ), τη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) και τη Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης (ΔΑΕ).

  • Στο ΑΤΑ υπάγονται οι Πτέρυγες Μάχης (ΠΜ), η 350 Πτέρυγα Κατευθυνομένων Βλημάτων (ΠΚΒ), οι Moνάδες του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ), το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ), το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ), οι Σμηναρχίες Μάχης (ΣΜ), τα Αεροπορικά Αποσπάσματα (ΑΑ/Π) και λοιπές Μονάδες.
  • Στη ΔΑΥ υπάγονται η 112 και 113 ΠΜ, η 206 Πτέρυγα Αεροπορικών Υποδομών (ΠΑΥ), το 201 Κέντρο Εφοδιασμού Αεροπορίας (ΚΕΦΑ), η 31 Μοίρα Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης (ΜΕΕΔ), η 359 Μονάδα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών (ΜΑΕΔΥ), τα Εργοστάσια και λοιπές Μονάδες.
  • Στη ΔΑΕ υπάγονται η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ), η 123 Πτέρυγα Τεχνικής Εκπαίδευσης, η 124 Πτέρυγα Βασικής Εκπαίδευσης (ΠΒΕ), η 128 Σμηναρχία Εκπαίδευσης Τηλεπικοινωνιών – Ηλεκτρονικών (ΣΕΤΗ), η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ), η Σχολή Διοίκησης Επιτελών και λοιπές Μονάδες.

ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΜΟΙΡΕΣ Α/Φ ΠΑ

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ

ΜΟΙΡΑ

110 Πτέρυγα Μάχης

Λάρισα

337

111 Πτέρυγα Μάχης

Νέα Αγχίαλος

 347, 341, 330

114 Πτέρυγα Μάχης

Τανάγρα

331, 332

115 Πτέρυγα Μάχης

Σούδα

340, 343

116 Πτέρυγα Μάχης

Άραξος

335, 336

117 Πτέρυγα Μάχης

Ανδραβίδα

338, 339

Στην τουρκική Διοίκηση Αεροπορικών Δυνάμεων υπάγονται η Διοίκηση Τακτικής Αεροπορίας & Αεράμυνας (ΤΗΚΚ), η Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης και η Διοίκηση Λογιστικής Υποστήριξης.

  • Η THKK με έδρα το Δορύλαιο (Eskişehir) είναι οργανωμένη σε δύο Κύριες Διοικήσεις (Διοίκηση Αεράμυνας και Ενοποιημένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων) και συγκεντρώνει τις Διοικήσεις των Κύριων Αεροπορικών Βάσεων (Ana Jet Üs: AJÜ) στις οποίες υπάγονται οι αντίστοιχες Μοίρες (Filo), το σύνολο του επίγειου δικτύου έγκαιρης προειδοποίησης (εθνικοί και ΝΑΤΟϊκοί σταθμοί), τη 15η Διοίκηση Βάσης Α/Α Βλημάτων, την 11η Κύρια Βάση Αεροπορικών Μεταφορών, τη 12η Κύρια Βάση Αεροπορικών Μεταφορών και λοιπές αεροπορικές βάσεις.
  • Στη Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης με έδρα την Σμύρνη υπάγονται η 2η Κύρια Βάση Αεροπορικής Εκπαίδευσης, η Αεροπορική Ακαδημία, τα Σχολεία Αεροπορίας και Τεχνικής Εκπαίδευσης και η Ταξιαρχία Εκπαίδευσης Οπλιτών Αεροπορίας.
  • Στη Διοίκηση Λογιστικής Υποστήριξης με έδρα την Άγκυρα υπάγονται το 1ο, 2ο και 3ο Αεροπορικό Κέντρο Εφοδιασμού και Συντήρησης και η Διοίκηση Μεταφορών Αεροπορικών Υλικών.

 

turkish_main_air_bases-1

ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΜΟΙΡΕΣ Α/Φ THK

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ

ΜΟΙΡΑ

1 AJÜ

  Δορύλαιο (Eskişehir)

111, 113

3 AJÜ

Ικόνιο (Konya)

132

5 AJÜ

Μυρσυφών (Merzifon)

151, 152, 153

6 AJÜ

Πάνορμος (Bandirma)

161, 162

8 AJÜ

Άμιδα (Diyarbakir)

181, 182

9 AJÜ

Παλαιόκαστρο (Balıkesir)

191, 192

 


Φωτογραφία εξωφύλλου © Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας

Τελευταία ενημέρωση: 13/07/2017

Advertisements