Το KT-1T είναι μονοκινητήριο ελικοφόρο αεροσκάφος που αξιοποιείται στο βασικό στάδιο εκπαίδευσης των Ιπταμένων της Τουρκικής Αεροπορίας.
Ιστορικό
Στις 20 Ιουνίου 2007 υπεγράφη σύμβαση αξίας $356.542.555 με την Korea Aerospace Industries (KAI) για την συμπαραγωγή 40 Α/Φ τύπου KT-1 με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον 15, με στόχο την αντικατάσταση των απαρχαιωμένων Α/Φ Cessna T-37B/C της Τουρκικής Αεροπορίας. Το πρόγραμμα Α/Φ Βασικής Εκπαίδευσης (Temel Eğitim Uçağı: TEU) προέβλεπε την κατασκευή των 5 αρχικών Α/Φ στις εγκαταστάσεις της KAI και την συναρμολόγηση των υπόλοιπων 35 στην ΤΑΙ καθώς και την παροχή εκπαίδευσης σε 5 Ιπταμένους της Τουρκικής Αεροπορίας στη Ν. Κορέα. Οι παραδόσεις ξεκίνησαν στις 21 Δεκεμβρίου 2010 στην 122 Μοίρα που εδρεύει στην 2η Κύρια Αεροπορική Βάση στο Çigli και ολοκληρώθηκαν στις 5 Οκτωβρίου 2012, χωρίς να ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης των 15 Α/Φ λόγω ανάπτυξης του εγχώριου Α/Φ αρχικής και βασικής εκπαίδευσης Hürkuş.
Τα Α/Φ ΚΤ-1Τ χρησιμοποιούνται στο βασικό στάδιο εκπαίδευσης των Τούρκων Ιπταμένων (Φάση ΙΙΑ) που περιλαμβάνει συνολικά 37 πτήσεις συγκυβέρνησης, εκ των οποίων 2 πτήσεις Μόνος (solo). Οι εκπαιδευόμενοι που επιλέγουν να γίνουν χειριστές Ε/Π ή μεταγωγικών Α/Φ ακολουθούν διαφορετικό πρόγραμμα εκπαίδευσης με συμπλήρωση 50 έως 60 ωρών πτήσης σε AS532 (Φάση IIIR) ή CN-235 (Φάση IIIT) ενώ οι υποψήφιοι χειριστές μαχητικών Α/Φ συνεχίζουν την εκπαίδευση στην 122 Μοίρα, εκτελώντας 32 εξόδους με KT-1T (Φάση ΙΙΒ). Παράλληλα εκτελούν 45 εξόδους στους 6 συνολικά εξομοιωτές πτήσης του KT-1T κατασκευής Havelsan που διατίθενται από τον Φεβρουάριο του 2014.
Περιστατικά ασφαλείας
Στις 9 Φεβρουαρίου 2011 σημειώθηκε το πρώτο περιστατικό ασφαλείας Α/Φ KT-1T (s/n 11-08) όταν κατά την εκτέλεση βίαιου ελιγμού σε δοκιμαστική πτήση αποκολλήθηκε το κάθισμα τύπου Martin Baker Mk16 του συγκυβερνήτη-χειριστή της ΤΑΙ Serdar Çora, ο οποίος διεσώθη κάνοντας χρήση του αλεξιπτώτου. O έτερος χειριστής κατάφερε να προσγειώσει το Α/Φ με ασφάλεια. Από τις έρευνες της κατασκευάστριας εταιρείας αποδείχθηκε τεχνική αστοχία στην σύνδεση του καθίσματος με την άτρακτο των Α/Φ.
Στις 9 Απριλίου 2021 συνετρίβη Α/Φ KT-1T (s/n 10-05) στη θαλάσσια περιοχή της Φώκαιας μετά από βλάβη στον κινητήρα. Το διμελές πλήρωμα, Σμήναρχος Ahmet Kendir και Αντισμήναρχος Hakan Eryılmaz, εγκατέλειψε επιτυχώς και διεσώθη.

Γενικά Χαρακτηριστικά
Πρόωση: 1 ελικοστρόβιλος κινητήρας Pratt & Witney PT6Α-62, 949 HP
Μήκος/Εκπέτασμα Πτερύγων: 10,26 μέτρα/10,59 μέτρα
Μέγιστο Βάρος Απογείωσης: 3.205 κιλά
Ταχύτητα: 574 χλμ/ώρα
Αυτονομία: 1.333 χλμ
Πλήρωμα: 2